Ελλιμενισμός, παροχές και εγκαταστάσεις όλων των λιμένων του δήμου Σιθωνίας.
Πολλοί είναι οι πόλεις στη χώρα μας που προτιμούν να κάνουν τη βόλτα τους τριγύρω από τα πανέμορφα λιμάνια, δίπλα στη θάλασσα και να “αγναντεύουν” για ώρες το πέλαγος και τα σκάφη αναψυχής που είναι στολίδια από μόνα τους.
Το δημοτικό λιμενικό ταμείο του δήμου Σιθωνίας διαχειρίζεται τα εξής 7 λιμάνια : τα τουριστικά λιμένα της Νίκης, τα τουριστικά λιμένα της Λατούρας, το λιμάνι του Όρμου Παναγίας(αλιευτικό καταφύγιο, το λιμάνι του Νέου Μαρμαρά, το λιμάνι του Πόρτου Κουφό, το λιμάνι της Αχλάδας στη Σάρτη και σε λίγο καιρό που ήταν στην αρμοδιότητα του λιμενικού ταμείου Σιθωνίας και στο λιμάνι στη θέση Πηγαδάκι της Συκιάς.
Οι λιμένες του δήμου Σιθωνίας σε μια προνομιακή θέση, καθώς δίνουν την ευκαιρία στους σκαφάτους να έχουν εύκολη πρόσβαση και στα υπόλοιπα λιμάνια του δήμου μιας και αυτά απέχουν το πολύ 10 μίλια από το ένα από το άλλο.
Το λιμενικό ταμείο του δήμου είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση των χερσαίων ζωνών του λιμένα, τη συντήρηση και τη βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων, όπως και την εύρυθμη λειτουργία της χερσαίας ζώνης.
Σύμφωνα με τον ίδιο σε όλα τα λιμάνια του δήμου παρέχεται ελιμμενισμός, ρεύμα και νερό. «Στον δήμο μας λειτουργούν και τα επτά λιμάνια με τις υπηρεσίες προσπαθώντας να καλύψουμε τον πιο ικανοποιητικό τρόπο και υπό τις ασφαλέστερες συνθήκες τις απαιτήσεις των επισκεπτών που φθάνουν εδώ από τη θάλασσα αλλά και των κατοίκων που ασχολούνται με την αλιεία» , αναφέρει ο κ . Σαλπικτίδης.
Όσον αφορά τις θέσεις ελλιμενισμού και τα σκάφη αναψυχής ο ίδιος είπε: ”διαθέτουμε διαφορετικές θέσεις για τον ελλιμενισμό των σκαφών. Στη Νικήτη έχουμε 110 θέσεις, στη Λατούρα 140, 40 στο Ν. Μαρμαρά, άλλες 50 θέσεις περίπου στο Πόρτο Κουφό, 20 θέσεις στην Αχλάδα και το Πηγαδάκι που εκεί υπολογίζουμε ότι οι θέσεις ελλιμενισμού θα είναι 30-40».
Σχετικά με το κόστος του ελληνισμού στα λιμάνια του δήμου ο κ. Ο Σαλπικτίδης εξήγησε ότι : ”οι τιμές για τον ελληνικό λαό στα αλιευτικά καταφύγια όπως για παράδειγμα στο Πηγαδάκι, στην Αχλάδα, στον Όρμο Παναγίας δεν καθορίζονται από εμάς. Υπάρχει το ΦΕΚ για αυτό το κομμάτι και καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική που υφίσταται στα αλιευτικά καταφύγια».
Ο πρόεδρος συνέχισε λέγοντας ότι: «στη Νικήτη και στη Λατούρα που είναι αποκλειστικά τουριστικά καταφύγια έχουμε πάρει απόφαση σαν δημοτικό λιμενικό ταμείο και η τιμή για ένα σκάφος ανέρχεται σε 0,45 λεπτά του ευρώ επί τα μέτρα του σκάφους και φυσικά επί του χρόνου που θα κλειστεί το συμβόλαιο( μηνιαίο, ετήσιο).
Ο ίδιος δεν παρέλειψε βέβαια να αναφερθεί και στον κανονισμό του κάθε λιμένα: ”ο κανονισμός έχει ψηφιστεί από εμάς και μιλάει ξεκάθαρα για τις άλλες αλλά και για τα δικαιώματα τόσο των ελλιμενιζομένων όσο και του δ. λιμενικού ταμείου”.
Όσον αφορά την αναβάθμιση των υποδομών, αλλά και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ο κ. Ο Σαλπικτίδης δήλωσε: «Έχει γίνει αναβάθμιση υπηρεσιών στη Νικήτη, στη Λατούρα στον Όρμο Παναγίας και στο Νέο Μαρμαρά. Είμαστε σε φάση αναβάθμισης για το λιμάνι της Αχλάδας στη Σάρτη αλλά και στο Πόρτο Κουφό όπου καταφέραμε και εντάξαμε έργο 300.000 χιλ. ευρώ και συγχρόνως ολοκληρώνεται και το έργο στο Πηγαδάκι από την πλευρά της περιφέρειας όπου και εκεί έχει γίνει μια σημαντική αναβάθμιση».
”Συγκεκριμένα στο Πόρτο Κουφό θα γίνουν αναπλάσεις, συντήρηση των δύο τσιμεντένιων μολών και αποκατάσταση αυτών από τις φθορές που έχουν υποστεί όλα αυτά τα χρόνια. Επίσης θα αντικαταστήσουμε τις γραμμές του ρεύματος και του νερού για να αντέχουν συγκεκριμένα φορτία, αλλά και με τα έξοδα του δ. λιμενικού ταμείου θα αποκαταστήσουμε και τον ηλεκτρολογικό φωτισμό στο Πόρτο Κουφό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος κ. Σαλπικτίδης.
Για το λιμάνι του Ν. Μαρμαρά ο ίδιος τόνισε ότι: «Στο Ν. Μαρμαρά έχουμε καταθέσει ένα τεχνικό δελτίο 446.00 χιλ. ευρώ και περιμένουμε την έγκριση από το Υπουργείο υποδομών για την ανακατασκευή της κεντρικής προβλήτας και συγχρόνως βρισκόμαστε εν αναμονή της ένταξης του μεγάλου μας έργου που αφορά την κατασκευή του εξωτερικού προσήμου μόλου που έχει αξία 12.500.000 εκ. ευρώ”.
Τέλος ο ίδιος έδειξε ικανοποιημένος από την προσπάθεια που γίνεται σήμερα υπογραμμίζοντας ότι: ”σήμερα εμείς προχωράμε, δουλεύουμε, σχεδιάζουμε και έχουμε όραμα. Θα χρηματοδοτήσουμε όσα περισσότερα έργα προλάβουμε και θα αφήσουμε και στους επόμενους ένα πλάνο μελετών όπου θα υπάρχει ένα γενικότερο όραμα και ένα αναπτυξιακό εγχειρίδιο για κάθε λιμάνι».